DÍLNY FESTIVALU MODRÝ KOCOUR 2017

Letos jsme přichystali dvě divadelní dílny s těmi nejskvělejšími lektory, které jen tak někde nepotkáte, jednu hereckou a jednou lightdesignérskou dílnu.

Abychom zachovali kvalitu práce a komunikace během dílen, kapacita je omezena.
Tož neváhejte a přihlašte se hned!


VARIANTY ÚČASTI NA FESTIVALOVÝCH DÍLNÁCH

Nabízíme vám dvě možnosti účasti:


ČASOVÝ HARMONOGRAM DÍLEN

Úterý 21. 2. 13:00 – 18:00 herecká nebo světelná dílna
18:00 – 19:00 večeře
Středa 22. 2. 9:00 – 12:00 herecká nebo světelná dílna
12:00 – 13:00 oběd
13:00 – 18:00 herecká nebo světelná dílna
18:00 – 19:00 večeře
19:30 – 21:00 festivalové představení
Čtvrtek 23. 2. 9:00 – 13:00 herecká nebo světelná dílna
13:00 – 14:00 oběd

A.) Herecká dílna s Michalem Samirem

Naučte se hereckou techniku Athonyho Hopkinse či Toma Hardyho. Michal ji učí v Londýně na dost prestižní herecké škole!

Herecká dílna

Drama Centre London je jednou z pěti nejlepších hereckých škol ve Velké Británii a vychovala takové herce, jakými jsou například Colin Firth, Pierce Brosnan nebo Paul Bettany. Metodiku herectví od jejich zakladatelů studoval i Anthony Hopkins nebo Gwyneth Paltrow. James Kemp, pod kterým Michal studoval, má pak na svědomí Toma Hardyho a Emilii Clarke.

Unikátní metodika, která se kromě Drama Centre London vyučuje už jen na škole ve Švédsku a New Yorku, vychází z psychologie pohybu a tvrdí, že cokoli se člověku odehrává v hlavě se projevuje i v jeho fyzickém projevu. Herci, kteří by se workshopu zúčastnili, by prošli ‘rychlokurzem' Drama Centre London, který ke své práci používají všechny výše uvedené hvězdy.

Vtip je v tom, že se nejedná o přednášku nebo o přeříkávání monologů z papíru. Jedná se o workshop, při kterém hraje hudba, běhá se, křičí se anebo je naopak absolutní ticho. Je to workshop při kterém se ze skupiny herců skrze hru stává kolektiv. Workshop, kdy je student skoro neustále v pohybu, ale neřeší se jeho fyzická zdatnost. Jeho úkolem není hodnotit, zda je student dobrý nebo špatný herec. Jeho úkolem je najít propojení herce s jeho postavou a jejím charakterem.

Studenti si nepotřebují nic připravit. Potřebují mít pouze a jenom oblečení ve kterém můžou ležet na zemi anebo skákat a běhat. Pokud je to možné, studenti by měli být naboso. Pokud mají zájem, můžou s sebou mít blok a tužku na občasné zápisky.


Michal Samir

Michal Samir

Michal Samir je režisér, scénárista a producent původem z České Republiky, ale od svých 18-ti let žije v Londýně. Tam vystudoval režii na prestižní Drama Centre London se zaměřením na průpravu herců pod vedením Jamese Kempa. Po ukončení školy v roce 2010 Michal pracoval jako herecký supervizor na debutovém filmu Matěje Chlupáčka ‘Bez Doteku.’ Poté napsal a režíroval svůj první celovečerní film ‘Hany’, který je natočen zdánlivě v jednom záběru bez jediného střihu. ‘Hany’ bylo uvedeno v kinech a získalo několik prestižních ocenění na zahraničních festivalech. Michal poté napsal scénář k celovečernímu filmu ‘Polednice’, který koprodukovala HBO a hlavní roli ztvárnila Aňa Geislerová. Michal je u tohoto filmu uveden také jako spolurežisér. Nyní ve své produkci Room One Films v Londýně připravuje svůj další, tentokrát britský celovečerní film, který by se měl začít natáčet koncem roku 2017.


B.) Dílna světelného designu s Martinem Špetlíkem

Posviťte si na to, co vyvádíte na jevišti, aby to dávalo smysl. Martin to úspěšně dělá v Národním divadle v Praze a na všemožných scénách v Evropě, Asii a Americe.


Dílna světelného designu

Účastníci této dílny budou představeni fenoménům světla a tmy a poté zasvěceni do tajů jejich využití – ať už v divadle či kdekoli jinde. Dílna bude určena nejen osvětlovačům, ale i scénografům, režisérům či hercům – zkrátka všem, kteří si už všimli, jak důležitá a zásadní je v divadle práce se světlem. Nepůjde zdaleka jen o technický seminář, tématem dílny bude především světlo jako nástroj výtvarníka. Řekneme si něco o kabelech, žárovkách a čočkách, ale především se budeme zabývat intenzitou, úhlem a barvou světla, budeme svítit čím se dá a na co se dá. Stínové divadlo? Bude. Videomapping? Klidně. Kritický seminář o úrovni scénického svícení na Modrém kocourovi? Především!


Martin Špetlík

Martin Špetlík

Martin je světelný designér. Řemeslu se vyučil praxí - v Dejvickém divadle jako osvětlovač, ve Švandově divadle jako šéf osvětlovačů a od roku 2007 na volné noze. Vytvořil zhruba 96 světelných designů pro české i zahraniční projekty - od krutě alternativních tanečních představení přes klasické činohry až po mohutné muzikály a opery. Je zakládajícím členem experimentálních skupin Spitfire Company a Tantehorse, lektorem Institutu světelného designu a své si odsvítil v Americe, Africe, Asii i v Aši. Věnuje se i využití videa v divadle, interiérovému světelnému designu a světelnému kutilství vůbec. Založil jednu pražskou lumpenkavárnu, nemá děti, psa, ani křečka.


Cena účasti na dílnách

Nabízíme vám tři varianty ceny podle ubytování na oba typy účasti - Malého i Velkého Kocoura:

MALÝ KOCOUR
V ceně: dílny, vstup na středeční představení, ubytování, strava do čtvrtečního oběda, katalog přehlídky s ubytováním v tzv. Žluté ponorce na matracích 1000 Kč
s ubytováním na internátu v pokojích 1200 Kč
bez ubytování 800 Kč
VELKÝ KOCOUR V ceně: dílny, permanentka na všech 22 představení, ubytování a strava po celou dobu přehlídky – úterý až neděle, katalog přehlídky s ubytováním v tzv. Žluté ponorce na matracích 2000 Kč
s ubytováním na internátu v pokojích 2500 Kč
bez ubytování 1500 Kč

VSTUP DO PŘIHLÁŠKY

Přihláška je platná až po odeslání finančního příspěvku podle vybrané varianty - Malý Kocour či Velký Kocour a podle typu ubytování na účet pořadatelské neziskové společnosti Turnovská bohéma, z.s.
Číslo účtu: 27-9676810207/0100 (Komerční Banka)

Do předmětu zprávy uveďte Dílna MK2017 a Vaše celé jméno. Děkujeme.